Handelsbetingelser

Bestilling og betaling:

Alle vores viste priser på hjemmesiden er i DKK og inkl. dansk moms og andre afgifter.
Priserne er dagspriser.
Prisen på bestillings tidspunktet, er den gældende pris for købet.

Ardu.dk tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer samt udsolgte varer og leverings svigt fra vores leverandører.

Bestilling:

Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en online bekræftelse.
Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os.
Du vil desuden modtage en ny mail, samme dag som din ordre er afsendt.
Når du handler med https://ardu.dk  indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker at modtage en ny kopi af din ordrebekræftelse bedes du venligst sende os en mail på shop@ardu.dk

Betaling:

Vi tilbyder flere mulige betalings metoder.
Den mest sikre, og den betalings-form vi anbefaler alle kunder, er at betale med et betalingskort.

Vi accepterer følgende korttyper:
Visa/Dankort
Visa
Visa Electron
MasterCard
Maestro
Online betaling med kort
Direkte Netbank betaling
Paypal

Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt.

Der betales via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Dette betyder at dine kort oplysninger ikke kan læses af udenforstående.
Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger der er opgivet, er sande.
Vi kan til enhver tid nedskrive det betalte beløb – hvis f.eks. et produkt er udsolgt, eller ikke ønskes alligevel. Men af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ALDRIG forhøje det godkendte beløb.
Vi har alle viste varer på lager, og afsender din ordre inden for 24 timer.

Levering:

Ardu Shop efterstræber at afsendelsen af ordrer indgået før kl. 15:00 bliver sendt samme dag. Ordrer indgået efter kl. 15:00 bliver først afsendt næstkommende hverdag.

Ardu Shop sørger for levering med GLS, Post Nord eller Coolrunner til modtager. Rettidig levering forudsætter dog at Post Nord overholder dag-til-dag levering. Ved  breve skal påregnes op til 5 hverdages  leveringstid.

Ardu Shop kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Post Nord. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevene leverancer, fremsender Ardu Shop en ny leverance uden beregning. Dog kræver dette at der er valgt levering, som pakkepost ved bestillingen. Har man valgt levering som brev uden forsikring kan Ardu Shop desværre ikke hjælpe yderligere.

Min pakke er beskadiget! Hvad gør jeg så?

Hvis din pakke er synligt beskadiget skal du kontakte Post Nord senest 24 timer efter modtagelsen. Hvis du opdager beskadigelsen inden du har modtaget pakken, skal du nægte modtagelse. Post Nord vil da kontakte Ardu Shop vedr. evt. erstatnings spørgsmål. Du vil som kunde blive holdt skadesløs. Dette gælder desværre ikke hvis du har valgt at få sendt din forsendelse som brev uden forsikring.

GLS Kunde service kan kontaktes: https://gls-group.eu/DK/da/home

Post Nords kundeservice kan kontaktes på telefonnummer:  70 70 70 30

Reklamationsret:

Ardu Shop yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Ardu Shop indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Ardu Shop returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering:

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

mail: shop@ardu.dk

Ardu Shop
Påskeliljevej 18
8920 Randers NV

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse. Vi kan desværre ikke behandle en returneret vare, hvis der ikke følger fyldestgørende informationer med pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion:

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt ved bankoverførsel, og Ardu Shop har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform. Hvis der er betalt med PayPal sker refusion dog også via PayPal.

Fortrydelsesret:

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet. Den fremsendte vare skal herefter straks returneres til Ardu Shop.

Meddelelsen skal gives pr. mail på shop@ardu.dk.
I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købs beløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.For at modtage hele købs beløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Det er ligeledes vigtigt at varen returneres forsvarligt indpakket. Beskadigede returvarer refunderes ikke.

Fortrolighedspolitik:

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan handle med os på ardu.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Oplysningerne skal vi bruge for at kunne levere dine varer, og give dig besked når vi sender din ordre – eller der mod forventnins skulle gå et eller andet galt.
Af praktiske årsager gemmer vi oplysningerne i 5 år, hvorefter de slettes.
Når vi indhenter personoplysninger via vores website, vil vi altid spørge dig (samtykke), så du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Oplysninger afgivet til ardu.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos ardu.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ardu.dk via e-mail shop@ardu.dk